20%

- 20% na szkolenia pilota drona

Szkolenie na pilota drona (teoria +praktyka)

  • STS-01 – Operacje w zasięgu widoczności wzrokowej VLOS nad kontrolowanym obszarem naziemnym w środowisku zaludnionym. Dla BSP z nadaną klasą C5 do 25 kg MTOM wyposażonym w GPS/GNSS, system FTS oraz możliwość monitorowania przez pilota parametrów lotu. Wymagane kompetencje pilota: w podkategorii A1/A3, ukończenia szkolenia teoretycznego i praktycznego dla STS-01 (okres ważności – 5 lat). Wymagane uprawnienia operatora: potwierdzenie złożenia oświadczenia STS-01. Wymagane dokumenty: instrukcja operacyjna, plan działania w sytuacjach awaryjnych.
  • STS-02 – Operacje poza zasięgiem widoczności wzrokowej BVLOS z udziałem obserwatorów przestrzeni powietrznej nad kontrolowanym obszarem naziemnym w środowisku słabo zaludnionym (nie dalej niż 2 km [z obserwatorem] lub 1 km [bez obserwatora]), start i lądowanie w VLOS. Dla BSP z nadaną klasą C6 do 25 kg MTOM, wyposażonym w GPS/GNSS, system FTS oraz możliwość monitorowania przez pilota parametrów lotu. Wymagane kompetencje pilota: w podkategorii A1/A3, ukończenia szkolenia teoretycznego i praktycznego dla STS-02 (okres ważności – 5 lat). Wymagane uprawnienia operatora: potwierdzenie złożenia oświadczenia STS-02. Wymagane dokumenty: instrukcja operacyjna, plan działania w sytuacjach awaryjnych.
  • NSTS-01 – Krajowy scenariusz standardowy dla operacji VLOS i FPV (do wysokości 50 m AGL i do 500 m od pilota) o większym ryzyku niż w kategorii otwartej. BSP do 4 kg MTOM. Wymagane certyfikaty: pilota w podkategorii A1/A3, ukończenia szkolenia teoretycznego i praktycznego dla NSTS-01 (u operatorów szkolących wyznaczonych przez ULC; okres ważności – 5 lat). Wymagane dokumenty: plan działania w sytuacjach awaryjnych.
  • NSTS-02 – Krajowy scenariusz standardowy dla operacji VLOS o większym ryzyku niż w kategorii otwartej. Dla BSP kategorii wielowirnikowiec (MR) do 25 kg MTOM. Wymagane certyfikaty: pilota w podkategorii A1/A3, ukończenia szkolenia teoretycznego i praktycznego dla NSTS-02 (u operatorów szkolących wyznaczonych przez ULC; okres ważności – 5 lat). Wymagane dokumenty: instrukcja operacyjna, plan działania w sytuacjach awaryjnych.
  • NSTS-05 – Krajowy scenariusz standardowy dla operacji VLOS i BVLOS (nie dalej niż 2 km od pilota, poza granicą gęstej zabudowy) o większym ryzyku niż w kategorii otwartej. Dla BSP do 4 kg MTOM, wyposażonych w GPS/GNNS oraz możliwość monitorowania przez pilota parametrów lotu. Wymagane certyfikaty: pilota w podkategorii A1/A3, ukończenia szkolenia teoretycznego i praktycznego dla NSTS-05 (u operatorów szkolących wyznaczonych przez ULC; okres ważności – 5 lat). Wymagane dokumenty: instrukcja operacyjna, plan działania w sytuacjach awaryjnych.
  • NSTS-06 – Krajowy scenariusz standardowy dla operacji VLOS i BVLOS (nie dalej niż 2 km od pilota, poza granicą gęstej zabudowy) o większym ryzyku niż w kategorii otwartej. Dla BSP kategorii wielowirnikowiec (MR) do 25 kg MTOM, wyposażonych w GPS/GNNS oraz możliwość monitorowania przez pilota parametrów lotu. Wymagane certyfikaty: pilota w podkategorii A1/A3, ukończenia szkolenia teoretycznego i praktycznego dla NSTS-06 (u operatorów szkolących wyznaczonych przez ULC; okres ważności – 5 lat). Wymagane dokumenty: instrukcja operacyjna, plan działania w sytuacjach awaryjnych.

Miejsce